poniedziałek, 31 października 2016

Czy minimalna pielęgnacja się sprawdza?

Witam po mojej długiej nieobecności. Sporo spraw się nagromadziło, ale jako że się przeziębiłam mam trochę czasu ;)

Przez wakacje moje włosy nie doświadczyły tyle mojej troski, co przez ostatnie lata, można wręcz powiedzieć, że je zaniedbałam. Nie wyszło im to jednak na złe ;) Przez dwa miesiące były myte byle jakimi szamponami, wmasowywałam w nie odżywkę z proteinami i zabezpieczałam olejkiem z Mariona. To było wszystko co robiłam. Prawdziwym testem było dla moich loków morze i wiejący tam wiatr. Wytrzymały to dzielnie i mimo pogody były niebywale miękkie i mięsiste :) Nie martwcie się, zostały rozpuszczone tylko do zdjęć ;)


Po powrocie moje dni skupiały sie wokół koni i stajni. Związywałam więc włosy w koński ogon lub warkocz i tak sobie funkcjonowały przez wakacje.

Gdy nadszedł wrzesień i powrót do szkoły, nie zniosły tego dobrze... Zaczęły niemiłosiernie wypadać, puszyć się i straciły swój skręt. Ogólnie koszmar. Byłam bliska ich ścięcia, ale stwierdziłam, że skoro raz mi się udało je uratować, zrobię to ponownie. Zaczęło się łykanie CP, olejowanie olejem lnianym i z czarnuszki, nakładanie nafty z olejem łopianowym, robienie domowych masek z żółtkiem i mąką ziemniaczaną z dolewką śmietany. Moje loczki łykały te specjały, jak wygłodniałe zwierzaki. 

Obecnie ich wypadanie zostało sporo wstrzymane, a ja wróciłam na "stare śmieci", czyli do biegania po sklepach z naturalnymi kosmetykami i wyszukiwania na waszych blogach co nowych sposobów, żeby im dogodzić. Jest to naprawdę odprężające zajęcie, które pozwala mi ustabilizować psychikę po szkole i egzaminach na prawko (jak znacie jakieś fajne sposoby, żeby opanować stres, to piszcie!).


Obecnie używam szamponu marki Barwa, odżywki d/s Nivea - teraz testuję wersję diamentową, końcówki zabezpieczam odrobiną olejku z czarnuszki, a loki stylizuję na zmianę mleczkiem Mariona lub pianką Isany.
Wymiennie z Niveą stosuję maską wzmacniająca Babuszki i odżywkę z koziego mleka z Ziaji.

Oleje, które są u mnie powszechne, to olej kokosowy na skalp, wymiennie z tym z czarnuszki oraz olej lniany. 


Ponieważ nie mam zdjęcia konkretnie "włosowego" wrzucam na razie takie :) Jak widzicie włosy nie są w tragicznym stanie, ale od teraz już im nie odpuszczam, choć nie potrzebują za wiele ;)

Życzę spokojnego tygodnia i do usłyszenia :)

2 komentarze:

  1. Jesteś moją największą włosową inspiracją, więc bardzo fajnie zobaczyć Cię znowu na blogu :) Trzymam kciuki za przywrócenie włosów do idealnego stanu i czekam na więcej wpisów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo <3 Mam nadzieję, że wykombinuję trochę wolnego na wpisy :)

      Usuń