wtorek, 16 lutego 2016

Bądźmy ludźmi!

Dlaczego taki wpis? Bo znalazłam genialną petycję odnośnie moich ukochanych koni. Wiedzieliście, że co roku 100 tys. polskich koni idzie na rzeź? Jesteśmy największym importerem końskiego mięsa w Europie! A to przecież ułani, husaria i kawaleria była niegdyś jednym z symboli Polski! To przed naszą jazdą trzęśli się Turkowie pod Wiedniem! A my odpłacamy się w ten sposób. Raniąc i zabijając?!

Pokażę Wam teraz kilka zdjęć. To konie mnie ukształtowały i pokazały jak być człowiekiem. Bo one są bardziej ludzkie niż niektórzy...


Dla niektórych może to być zabawne, ale koniom ufam bardziej niż ludziom.

"Jestem podejrzliwy wobec osób, które nie lubią psów. Jednak ufam psu, jeśli nie lubi jakiegoś człowieka" - Bill Murray.

Może jest tu mowa o psach, ale to samo tyczy się innych zwierząt.



Nie jestem w stanie wyobrazić sobie, że jem konia! Dla mnie to chore, bo zbyt dużo czasu spędzam z tymi stworzeniami. Gdy przychodzę do stajni jestem witana rżeniem koni, a one po kolei podchodzą i wtulają swoje wielkie łby w moje dłonie. To jest niezwykłe i wyjątkowe. Nie jestem w stanie pojąć, jak ludzie mogą się tego pozbawiać, podrzynając tym cudownym istotom gardła...

A teraz małe posumowanie, zawarte w cytacie, który określa wieki historii ludzi i koni.

"Ja ciebie stwarzam koniem [..]. Przywiązuję dobro i szczęście do kosmyka twojej grzywy nad czołem. Bogate łupy będą zdobyte na twoim grzbiecie a moc będzie z tobą gdziekolwiek byś się znalazł.."

4 komentarze:

  1. Bardzo smutne, że tak się dzieje ;( zazdroszczę możliwości przebywania z końmi.

    OdpowiedzUsuń
  2. no cóż ludzie od zawsze byli potworami i żadne z nas nigdy nie zrozumie, że tak na prawdę jesteśmy tutaj intruzami gdyż wmawiamy sb, że ratujemy świat a tak naprawdę niszczymy go. Mówimy, że natura potrzebuje nas a tak naprawdę ulegamy jej potędze. Jesteśmy największym zagrożeniem dla nas samych i dla tych co nas otaczają. Jesteśmy potworami i jest mi przykro kiedy słyszę o tak bestialskim traktowaniu zwierząt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że tak mało osób myśli o tym co zwierzeta czują...

      Usuń